dimarts, 21 d’octubre del 2014

Activitat 2

SÍNTESI DEBAT (octubre Activitat 2)


a) [...] la societat ha de defugir de plantejament científics i tecnològics que impedeixen a les persones desenvolupar-se globalment. Cal preparar-se pel patiment i acceptar el dolor físic i emocional. Frase exposada per la companya Meritxell Ferreiro (bàndol vermell), en el fil tecnopart. 

Posicionar-me en un bàndol concret ha estat el més complicat de tot, i realment me adonat que tot és relatiu, que a vegades la societat determina la tecnologia, però a vegades és a la inversa. Tot depèn de la teva perspectiva. 


Pel que fa a la frase que exposo, he de dir que m’ha cridat l’atenció per diverses raons. En llegir “Cal preparar-se pel patiment i acceptar el dolor físic i emocional” vaig pensar que no anàvem pel bon camí, i realment vaig creure que era “absurd” patir dolor si hi havia un fàrmac que tallés aquest “patiment”. 

Després de reflexionar-ho em vaig dir: doncs potser té raó la meva companya i ens hem de conèixer i escoltar més. Traslladant aquesta idea a l’àmbit psicopedagògic, penso que potser la millor manera de potenciar l’aprenentatge de les joves generacions no és ensenyar a través de la tecnologia, perquè aquesta no motiva si un no es sent motivat, i ja tornem un altre cop a l’essència de la frase en negreta: conèixer-se i escoltar-se. Segueixo pensant que la tecnologia ens facilita la vida, però potser hem de tenir en compte altres coses abans. Potser cal analitzar i conèixer amb més profunditat el que ens passa per dins, per poder abordar les nostres dificultats amb elements de fora.


b) Pel que fa les meves aportacions he seguit la guia i he participat en dues carpetes, les que més m’han cridat l’atenció: Fil sobre transmissió de coneixement i Fil tecnopart. Crec que he sigut clara amb les meves exposicions, i en tot moment he sigut assertiva i he intentat entendre la postura dels meus companys/es tot respectant les seves argumentacions, per molt oposades que hagin sigut a les meves. He tingut en compte els materials de l’activitat i la curiositat m’ha fet buscar informació d’altres fonts. Tot i haver estat una tasca complicada, crec que me ajustat al que es requereia en aquesta activitat.


c) Quant als companys jo destacaria la companya Amparo Blas, perquè crec que és molt clara amb els seus arguments i això facilita el debat, s’expressa amb claredat i és concisa; i el company Jordi Pérez, perquè sintetitza bé la informació, i enllaça adequadament diferents informacions, tot extraient els punts en comú. Les seves premisses s’ajusten a les conclusions, i al igual que l’Amparo faciliten el diàleg i la discussió. 




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada